Ny erfarenhet i solen

Idag har vi gjort nåt som för oss var verkligen unikt. Vi tog var sin stol och satte oss i ett lugnt hörn på gården och vände oss mot solen. När vi suttit en stund kom vi på att det var absolut första gången vi satte oss tillsammans en stund i solen bara för att - just sitta i solen och inte göra nånting annat!! Första gången på 43 år!! Ändå var det inte utan lite dåligt samvete för att man kunde ju gjort nånting nyttigare! Hur i helsike är man funtad egentligen? Vi hade inte satt oss i dag heller om inte vi varit asförkylda och ganska mosiga. Det blev i alla fall väl en unik halvtimma eller så - jag satt faktiskt lite längre - men lyckades ändå inte hitta det rätta softkänslan som jag tror hör till solande.
Har aldrig ägt nån solstol heller, jo förresten, Henning ärvde en efter min mor (som jag inte heller tror använde den till solbad), men den hade han inomhus när han tittade, läs "sov" TV. Han hade så mycket värk att ingen annan stol fungerade. När den var uppsliten fick han en annan av min bror och svägerska som fick samma användning. Tror inte vi är så bra på det här att koppla av kanske.
Det är nog nånting vi måste lära oss, så vi får väl jobba på det - eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0