Susanne Lanefelt - släng dig .....

Två dagar av det ljuvligaste väder man kan tänka sig och jag har skärpt till mig och följt med maken på röjningsraid  i ett bete vi har. Vad det växer igen snabbt! Riktigt riktigt roligt att vara ute och göra lite nytta, nåja efter förmåga skall jag väl tillägga. Mest sittande ( för den kassa ryggens skull) men utrustad med en rejäl grensax och diverse kniiiip - knep så lyckades jag över förväntan. Eftersom armarna också är kassa, så é de benen man får ta till hjälp! Tur ingen tittade på, för det blev en hel del konstiga ställningar! Med grensaxen mellan knäna och resterna av kraft i armarna till hjälp så fick jag faktiskt av grenar med diameter cirkus 5 cm. Alltså, inte uppe i träden då utan på marken måste jag ju förklara!

Det är mycket harris och björnbärssnår som spritt sig och det måste bort. Roligt att ha en ny utsiktsvy också. Vi ser bara åt norr inifrån boningshuset hemma eftersom gården är kringbyggd och varje utflykt t.o.m. på den egna marken är ett nytt scenario. Det är hög tid att njuta av det nu, har ju aldrig haft tid innan, men lite konstigt situation blir det eftersom man  samtidigt måste börja planera för att lämna det ifrån sig. Hoppas ändå att man med sunt förnuft både kan planera och njuta under tiden, annars vore ett helt livs slit ganska meningslöst!

Rekommendation: Ut i nåns igenväxta natur, med en en grensax mellan knäna och kniiip. Här får man också den nära kontakten med naturen. Klämmemyror, irriterade glador, tranor som skriker sig hesa och en helt underbar kopp kaffe mitt i detta som belöning!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Underbart!

2009-04-05 @ 12:12:48
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0