Tillbringade natten med ett jättesvin....

Våra superduktiga  - och trevliga - jägare ringde och sade att de kom med vildnasse under kvällen. Snabbt ut i köket och skrubba av diskbänk och styckningsplats, så de hann torka! Vatten är som bekant fullt av bakterier, så ingen väta ville jag ha där. Jag hann också skriva de flesta lapparna till paketerna som sedermera skulle in i frysen. Pojkarna, nåja, kom vid 21-tiden och vi tog en rejäl fikapaus innan vi blev lämnade med nassen.
Då hade jag inte sett hur STOOOR den var. Då hade jag kanske skyndat på lite mer. Den var bara grovstyckad så det blev m y c k e t  såga, stycka och mala.
Klockan var över två innan  färsen var malen och alla delar var fördelade och inpackade i frys. Naturligtvis sov jag inte en blund sedan, eftersom armarna värkte nåt kopiöst! Men, jag älskar allt som har med matinförskaffning att göra. Oavsett om det har gällt att plocka potatis eller stycka kött, så känner jag mig så "basic" kan man väl modernt kalla det för? Riktigt hushållsarbete, gjort från grunden. Känns mycket bra och risken för glasbitar minimeras väl förhoppningsvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0