Vårkänsla och upptuktning

Graderna har jag inte koll på, men solen ÄR varm o go! Nu är det som allra härligast. Jag är absolut ingen sommarmänniska och 25+ är rena plågan, men nu.... Ahhh gott!

Var och hämtade barnbarnet som var fri från sin prao hos Lisen och Peder idag. Andhämtar sig också från den ofrivilliga avsittningen hon gjorde här ute i förrgår med höften i marken. Vet inte riktigt vad som hände, men hörde ett brak och maken stack ut direkt och bistod.
Idag tog vi en snabbfika när hon anlänt och vi satt vid bordet när ett par promenerade upp i skogen. Vi definierade dem till "de som på nån vänster är inneboende" hos grannen och de satte sig i vägkanten och drack öl! När de gjorde sitt återtåg tömde kvinnan ölburken och kastade den i väggropen vid bäcken! Det skulle hon inte ha gjort!
Det rättänkande barnbarnet flög upp och ut under va f..!  Vi hann inte reagera förrän vi såg konfrontationen ute på backen och hur damen snällt lommar tillbaka, kravlar sig ner i gropen och tar upp burken och stoppar den innanför rocken! Vi stirrar nog lite skräckslaget när flickungen kommer in, men hon förklarar snabbt att " nä, jag var inte bobbed, jag bara frågade om det var en flaska hon kastade där nere och hon svarade att nä, det var bara en burk! Det kvittar, för jag vill inte gärna att den ligger där, replikerade fröken. Ok, då skall jag ta upp den igen, svarade den kastande damen. Tack så mycket svarade Linda!
Herre Gud! All heder åt Er som uppfostrat henne! Hon kommer nog att reda sig i livet! Vi måste ha missat nåt på vägen för så hade det INTE låtit om vi åthutat damen med burken!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Hahaha! Nä, det var bara en burk. Suck, vilka idioter. Men visst, det finns något sånt där rättskaffens i oss. Att gå in där det är uppenbart fel. :)

2009-04-01 @ 18:01:54
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Kan ju vara så - påminner mig om en annan incident för flera år sedan med ovan nämnda birdrickande varelsers "värdinna" som ohämmat lät en ouppfostrad och farlig hund springa och anfalla hipp som happ - hon fick reda på det också - av dig den gången!

2009-04-01 @ 22:58:58
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anders O

Haha. ja det stämmer. Har ett svagt, svagt minne av det. :D

2009-04-02 @ 07:54:12
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0