Varning - Konstrunda på Österlen!

Påsken för oss har ingen så där riktig tradition, för i många år var vi med hästar på husdjursutställning just påskdagarna, och det var något speciellt. Mycket jobb och farande, men vi hade jätteroligt  tillsammans med flickor vi lärde känna första året, och som sedan var med oss mer eller mindre i alla åren. Tack Louise och Anki och Jättekram till Er!
Nu skulle man kunna göra nåt annat på Påsken, men bor man på Österlen och det är Konstrundedags så är det säkrast att INTE ge sig ut på vägarna! I ärlighetens namn, så konstnärsdotter jag är, så är jag inte överdrivet intresserad av konsten heller. Det är väl det här med bagarbarn.....! Kollade i tidningen under "kultur" i går och där var minst 205 olika konstnärer på sidorna!?! Då tror jag inte ens att de riktiga " ÖSKG" konstnärerna var med i nån större omfattning.
Nä, det har gått total inflation i detta och jag kan inte se riktigt vem det gagnar. Det finns väl alltid nån favorit som besöks, men alla som "tjyvhängtmed" på ÖSKG:s koncept är ju inte konstnärer i dess rätta bemärkelse. Det blir lite konstens loppis på vissa ställen kan jag känna, och det drar ju ner statusen på det som en gång bara var jurybedömd konst.
En del kändisar finns ju alltid och det är väl där och på de ställen det samtidigt finns mat som folk söker sig till mest kan jag tänka - och där blir t r å n g t!
Det dröser sedan också ner massor av troligen sommarlediga hantverkare - konstnärer - caféuppsättare m m från resten av Sverige som öppnar upp bara under sommaren härnere!  Inte riktigt lika kul för dem som försöker hålla igång sin verksamhet här hela året och dessutom skall leva på den! Lagom borde vara bäst kanske.
Inte riktigt på glada sidan idag utan t.o.m. lite irriterad.....!  Nä, skärpning och förberelse för lite Påskfirande och troligtvis mycket slit, som det blir när man kan utnyttja helglediga barn, stackare!
Trots allt önskar vi klart en Jätteskön Helg med tocke utan glas i och äggen lär väl klara sig!


Kommentarer
Postat av: Anders O

Haha, känner mig inte ett dugg utnyttjad. :P

2009-04-10 @ 21:02:16
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vassego :-)) vi hade precis lika kul som er på utställningarna...lite att man saknar det faktiskt...kram kram

2009-04-13 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0