Nya tag...

Känner att det är för länge sedan det var något aktivt här, så det är väl dags kanske. Har valsat runt lite på Facebook och det är kul, men jag har så svårt att skriva kort liksom....

I lördags var vi i Karlshamn och tittade på Anders och Hannas utställning på Meyers plan. Jättemysig, liten men fylld av uttryck som man riktigt kände var deras personlighet. Hannas färgsprakande dukar och Anders foton som präglade hans estetiska sinne. Riktigt roligt att vi tog oss dit. Blev lite familjedag också, då vi hämtade Linda hos pojkvän på vägen upp och Magnus följde också med så vi slapp "pilota".
På vägen hem tog vi en sväng till EKO-hallen för att ev hitta lite julklappar. Näe det gick inte så bra med klappandet, men jag var duktig och köpte energilampor till taklampa med fyra ljuspunkter. Tre fesljus å en som inte lyste alls blev resultatet! Hade naturligtvis valt för svag styrka, men det tog en jäkla tid innan de tog sig i alla fall. Den fjärde lyste i kväll - det tog sex dagar!!!

Nu närmar sig ju julen och allt som förknippas med detta. Jag är barnsligt förtjust - inte i julhets och inte direkt i julklappar, utan mer det som föregår julen och tillfredställelsen att kunna vara tillsammans så många som möjligt av nära och kära julafton. Trots mitt ursprung som staboo, så tycker jag att allt som man egentligen gjorde mer förr är det som känns i hjärtat. Förberedelserna med hemgjord sylta, leverkorv, leverpastej o.s.v. går bara inte att hoppa över. Min mor gjorde faktiskt också en hel del av detta fast vi bodde i Malmö och naturligtvis tänker jag extra på henne vid högtidsstunder som när den första leverkorven är kokt och man provsmakar. MMmmmmmm. Det är en känsla som inte går att förklara, men som gör en lycklig, sentimental och ja jag vet inte vad.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Och jag tänker på dig när jag tänker på julmat, du som bara tror att jag inte har några traditioner. Det är hysterien kring traditionerna som jag inte gillar. Varje person förväntas köpa julklappar för 6500 den här månaden. Var ligger julkänslan i det? Jo, hos handlarna. Mer mys och god mat och gemyt med släktingar och mindre julklappar säger jag. :)

2009-12-13 @ 00:02:46
Postat av: Anonym

Liiite svårt att minska julklappsmängden när julgästen som är 80 är den mest förväntansfulla och mest frenetiskt papperuppslitande! Haha!!

2009-12-13 @ 12:06:14
Postat av: Anders O

Hon får ändå bara en julgrupp. :)

2009-12-13 @ 13:31:37
Postat av: Bodil

Av dig, ja!

2009-12-13 @ 22:49:47
Postat av: Anders O

Javisst, ge henne en kudde eller nåt då. Något som du skapat själv. Eller den där parfymen hon brukar få. En sak räcker ju egentligen, annars är man på väg åt en kommersiell jul, och det är ju inte så traditionellt, eller? :D

2009-12-14 @ 11:44:29
Postat av: Bodil

Visst är det kommersiellt! Men jag vill inte påstå att det är det trevliga med julen. Hade jag bara haft familjen omkring mig, kunde jag lika gärna fira jul med uteliggare eller ensamma eller nåt annat klientel - utan julklappar, men med god mat!

Fast lite kul att skriva julklappsrim e de ju.....

2009-12-14 @ 22:59:50
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå!! Lite uppdatering vore skoj... Jag e ju nyfiken!

Kram!

2010-01-26 @ 18:36:12
URL: http://annalilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0