Äntligen - hemlig ring och lite isnallar

Äntligen eklaterades förlovning för vår duktiga Kronprinsessa och hennes Daniel Westling med en superhemlig,  i sammanhanget enkel men vacker ring.
Lite kaos i media eftersom det inte var väntat just idag. När alla förståsigpåare mer eller mindre var på sina platser började analyserandet även här. Det tog inte många minuter efter att man ändå tyckt det var trevligt och hittade många superlativer, tills tvivlet började spira, kanske för att vi bytte kanal - vad vet jag? När nu allting ser så bra ut, vi har ett i det närmaste perfekt par som kommer att göra allt för att vara svenska folket till lags, så måste det ändå spekuleras i att det säkert kommer att finnas moment och tillfällen då Daniel Westling kommer till korta! Varför då? Skulle det mot förmodan hända, so what? I vilket fall som helst så är det väl tids nog att ta upp diskussionen då!
Den största önskan jag har för paret är att de får den respekt de förtjänar av media, ett lömskt styrmedel som kan ta död på precis vem som helst när så önskas! Det är faktiskt skrämmande med den oemotsagda makten, som går över både lag, riksdag och regering. Media är också i stånd att pulvrisera en utvald person bara genom en dags löp. Jag är inte helt övertygad om att ordet skall vara fritt i alla lägen.

Nu har det blivit mycket TV-tittande, naturligtvis för att man är hemma på dagarna, och det man ser är ju tyvärr en hel del reklam och tiggeripauser. Tog vid ett tillfälle reklamtiden i ett timmesprogram och 6+7+5 min inne i programmet gick bort!! Ganska störigt om jag skall uttrycka mig snällt!
Som sagt är det inte varureklam, så är det välgörande ändamål det skall skänkas pengar till. Att skänka 100:-/mån till ett fadderbarn, förstår jag den fulla innebörden av, men att skänka 100:-/mån till isbjörnarna har jag svårare att ta till mig? Vad gör man för en hundralapp som får de nu levande isbjörnarna att må bättre? Jo förresten jag läste nånstans att man körde självdöda valrossar ut till isbjörnarna för att de skall ha något att äta. Om det är ett nytt fenomen med så många självdöda valrossar, så känns det som att det behövs en insats även här! Om det inte är det, så snor man ju maten från nån som har sanerat/ätit upp kadaverna förut?

Ikväll skall jag lägga mig med ett lyckligt nyförlovat par på näthinnan, ett par som vi i Sverige skall vara MYCKET stolta över och som vi skall komma ihåg "offrar" sina liv för att representera Sverige och vars ekonomiska värde vida överstiger den kostnad vi har för dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0