En ganska vanlig sketen torsdag...

Riktigt skítväder faktiskt eller inte...? Om alternativet är snö så vete fasen om inte detta är bättre ändå! Det lyste i alla fall upp när Linda ringde och behövde hämthjälp vid middagstid och farfar ryckte ut för jag stod vid spisen. Var annars förresten, skulle jag befinna mig nån annanstans, så hade folk definitivt trott att jag var på rymmen!  Men jag trivs ju där så det är inget som är nån belastning alls!
Farfar fick också rycka in och köra Jelina till hovslagaren för pappa är däckad av vinterkräksjuka och på det viset fick vi rå om barnbarnet HELA eftermiddagen.
En annan liten "upplysning" är att litemeränsommargrannen har kommit ner. De ville säkert haft lite mer vårlikt när de  vänder 60 mil söderöver och så är det inte blir bättre än så här! Det lyser i alla fall i deras fönster och för oss är det en liten aning om att det i alla fall är på rätt sida om vintervåren, som väl egentligen heter vårvintern, men det blir ju fel ordning...  Skall prata med dem i morgon, låter dem landa och hämta sig från jetlaggen först!

"Duktig i veckan" var jag redan i går! Det är helt säkert arbetslöshetsdesperation, men ganska positivt när utfallet blir så här! Jag "sanerade" hela krydd och bakförrådet! Finns bara grejor kvar som knappt är tillverkade än! Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0