Fredag 13:e....

Lite obehag känner jag allt i dag. Det måste bero på att någonting särskilt hänt förut denna dag-datumkombination. men eftersom jag inte kan erinra mig riktigt vad, så är det säkert ingenting som inte lika bra kunde ha hänt den 11:e eller 12:e. Min kära bror och svägerska är på väg till North Carolina för att hälsa på sin dotter med familj, och jag tycker ändå INTE om att ha dem i luften idag!
Om man nu skall vara positiv istället, så är det ett underbart  vinterväder och SNÖN LIGGER STILL!! Maken tog sig en racertur med sparken neråt backen och tyckte att jag skulle göra detsamma, men naä  - jag ansåg inte det var nån bra idé. Jo, idén var kanske bra, men då skulle jag nog vilja ha en spark med liiiite kraftigare konstruktion med tanke på min vikt och att jag inte är så där överdrivet graciös längre...! För att tala klarspråk så är jag rätt "klunged" (Österlenska för klumpig) å benäms ofta som en "klungeröv". Fasen också, jag har inget direkt att försvara mig med heller. Inte mer än att jag hoppas att jag har nån annan egenskap som ligger på+!  Å att inskränktheten inte bara beror på vikten utan faktiskt också på att jag haft otur att krascha ett knä och en arm under åren! Smal har jag aldrig varit, men volymen har väl inte besvärat mig förrän de senare åren. Får väl se om jag kan fixa nån Gl kost som jag kan dela med hackspetten.....

Skit samma, det är i alla fall fredag och Let´s Dance!! DÅ är maken vaken! Inte bara en omgång utan även på reprisen söndag! Riktigt härligt att kunna glädja sig åt vad andra kan prestera när man nu inte längre själv kan ge sig hän! Vi flöt väl aldrig ut i nån sån tjusig slowfox och inte heller nån konstnärligt riktig tango med risk för whiplashskador, men visst är det sensuellt även med vanlig dans. Det beror kanske lite på stilen förståss och sinnesstämningen........

Vi sitter på första parkett ikväll och intar en äpple och katrinplommonspäckad fläskfile tillsammans med ett glas gott rödvin och så får jag väl försöka hitta nån gammal fiberrik morot för att få balans på Gl-värdet! Let´s Dance!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Såg inte avsnittet, men att den där fruktkompotten åkte ut var ju för väl.

2009-02-14 @ 10:43:16
URL: http://whypoc,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0