Lördagkväll....

Igår blev det bullar och O´Boy med Barnbarnet och tre Bonusbarnbarn, efter att de tolkat efter Lindas häst Jelina. Båda sönerna samtidigt hemma några stunder och det är väl precis så man vill ha det och är lycklig de gånger det händer. Vi har inte gjort så mycket mer än umgåtts, lagat lite god ( och faktiskt nyttig också) mat, men så blev det ju lite fastlagsbullar framåt eftermiddagen i dag förstås.
Så var det då Melodifestivalomgångsdags igen och jag vet inte vad jag skall säga om det. Maken somnade - det var ju inte Let´s Dance! Men Anders var hemma så jag hade nån att diskutera bidragen med - det är nästan en nödvändighet...
Kalle Moréus är otroligt duktig och det var kul att han var med i pausen. Den kunde gott fått vara längre! Resten - jag har ingen riktig kommentar till spektaklet egentligen. Jag stör mig så fruktansvärt på Petra Mede som egentligen kan vara riktigt rolig, men här är hon i mina ögon en katastrof. Inte en enda rolig kommentar och bara fjantiga uttalanden till artisterna o.s.v. Det är bara PINSAMT!
Röstningen förstår jag mig fortfarande inte på, för resultatet borde väl blivit detsamma med bara en röstning, eller det är jag som inte fattar?
Melodierna - Rickfors kunde gärna gått vidare i.s.f. nån röd räv som jag inte begrep närvaron av och inte budskapet i låten heller för den delen. E.M.D - släng frackarna och dra på nån vanlig T-shirt eller nåt. Käppar och lysrör, konstig koreografi, ålande människor på scen och en massa annan skit som inte hör hemma i en meloditävling eller det är kanske inte det längre... Kanske också därför jag redan glömt resten. Sorry!

Duktig i veckan: Bytt ut vispgrädde i matlagningen mot matlagningsgrädde! Med tanke på nästa vinters eventuella sparkåkning haha!

Kommentarer
Postat av: Robert

Jag håller helt med om Kalle Moréus och den där orkestern han hade med sig, riktigt bra! Det var kul att de bytte spelstil flera gånger under tiden de spelade samma låt. Bästa pausmusiken i melodifestivalen hittills!

2009-02-22 @ 15:19:41
URL: http://standardiserad.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu har jag satt igång med bloggandet på allvar igen! Blev lite hafsig igångsättning för det var tidsnöd, men det är iaf något...

Kram

2009-02-22 @ 19:41:44
URL: http://annalilla.blogspot.com
Postat av: Modern

Så där ja Anna, så var du också "uppstartad"!

2009-02-26 @ 18:00:56
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0