Alla Hjärtans Dag o Mums-Mums

 ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥


Puss o Kram alla Kära Nära Vänner Läsare!

Ja, just det - så åkte då Kitty ut i Let´s Dance. Jag tycker nog att folk får se ut hur dom vill, men skall man ha betalt för att underhålla, så måste man ha nåt som kompenserar ett katastrofutseende. Det hon kanske har gick inte hem i TV i alla fall. 
Herregud, nu sitter jag också här och analyserar ihjäl personer. Som jag har retat mig över hur gäster hos Lantz förra veckan i radio (denna vecka var hon tack och lov sjuk och det var mer sansat hos Enhörning) ironiserade, destruerade och fullständigt idiotförklarade de flesta låtarna och artisterna i den första omgången av melodifestivalen. Varför skall personer som inte är det minsta intresserade av denna typ av musik sitta och besserwissra sönder den. Musiken görs ju inte för dem? Den görs ju för oss som gillar den! Å varför skall låtarna spelas upp i detta hysteriska program, när det finns t.ex. Annika
Jankell program på lördag fm? Kanske för att man skall bli förbannad och engagera sig? Så nu har jag gjort det!
Ikväll - ja vad skall vi tro här då? Mums-Mums såklart och Cookies and Beans kanske? Vi gillar ju country så det hade varit kul! Å så lite lokalpatriotism här från Södern! Hoppas också att Petra Mede tar till sig kritiken och varvar ner så att man får den "feel good känslan" som hör till denna typ av program för att det skall bli  njutbart hela vägen! Måste erkänna att jag är en RIKTIG Melodifestivalnörd. Inte så att jag kommer ihåg alla låtar eller vem som sjöng vad eller var, men jag har ALDRIG missat ett enda program. En gång var det nära - för över 40 år sedan - när jag skulle föda barn, men lyckades knipa tills programmet var över. Så pass....

Dagens Bolla-recept
Får väl fixa nåt ♥-ligt till aftonens underhållning. Känner för att ta till räddningsplanken  - lilla färdiga smördegen och göra Napoleonhjärtan. Lite fusksnabbt och jättegott - tror jag. Tänker ta ut hjärtan av degen och baka enl förpackningen. Lägg lite sylt eller äppelmos på hälften och vispa grädde. Om man vill ha den mindre feta grädden (som jag förvisso inte tycketr smakar lika gott) så strö i lite snabbmarsan, så håller den formen och med lite extra vaniljsocker så behövs ju ingen extra vaniljkräm! Lägg andra hälften av smördegshjärtanen på grädden och tryck till lite och dra av med en kniv runtom. Blanda florsocker och lite saft eller sylt och bred glasyren över. 
Det går att lägga marsanpulver även i vanlig vispgrädde, men vispa den inte stenhårt då!

Har inte tänkt ut nåt att ha till huvudrätt än, men det blir nog nåt i fiskväg! Gott, gott, gott

Duktig i veckan: Har slutat med sköljmedel i tvättmaskinen! Hörde att sköljmedlet är ett av de mest miljöfarliga medel vi använder i hushållet. Har testat nu och märker ingen som helst skillnad. Slut med det alltså!

Önskar er en Härlig Hjärtedag!


                                                                                                                                                                                  







                                                                             


Kommentarer
Postat av: Anders O

En trevlig alla-hjärtan till er också kära föräldrar. Och håller med om det där, det är ok att vara tyckare och tänkare. Men det är tradigt när det blir klankade av det bara. Har inte heller missat speciellt många festivaler. Gillar jippot, uppståndelsen och allt det där. Speciellt i en tid som februari, precis innan våren knackar på, då behövs det lite glam. :)

2009-02-14 @ 12:45:14
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Modern

Mums-Mums blev det ju och H.E.A.T. är helt o.k. men varför skall det vara så okristligt klöddigt med röstningen? Varför kan man inte ha EN röstning, ta de två med mest röster till finalen och nästa två till andra chansen? Om syftet att få in pengar är större än intresset för evenemanget så har man en insamlingsgala i.s.f. en melodifestival känns det som.Pengarna går ju till behjärtansvärda ändamål så det är väl bra men det blir lite konstigt....

2009-02-14 @ 22:29:18
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Henrik JP Åkesson

Hej Bodil!

Kul att du tagit dig ut i bloggandets värld! :)

Ang. sköljmedel, jag testade utan det och två av mina tröjor blev helt statiska och noppriga. Jag fick aldrig i ordning på dom igen... Min moder sa att det var för att jag inte hade haft sköljmedel. Vem vet om det var så... Mitt eget fel kanske eftersom tröjorna förmodligen inte var av ty utan säkert nån sån där plasttjosan... :)

Vi får se om vi ses i vår om jag hänger på anders på österlen!

chip o hej!

2009-02-15 @ 02:31:08
URL: http://henrikjpakesson.wordpress.com/
Postat av: Modern

Hej Henrik!

Tror säkert att det har med plasttjosan att göra,men börja testa med bomullsplaggen. Vet inte om det gör nån skillnad att vi har så otroligt mjukt vatten?

VÄLKOMMEN till våren!

Svejsan

2009-02-15 @ 09:27:36
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0