Tur att man är kvällsmänniska...

Nu sitter man här igen vid datorn och det är midnatt. Inte så att jag inväntar spöktimmen för att få spänning i vardagen, utan det är för att jag är utrustad med "segband"! Det innebär att jag kommer inte ut på nätet förrän alla snorungar och likaledes föräldrar längs vägen fram till vår teleslutpunkt har slutat surfa, så jag kan smyga mig ut! på nätet!  Å vi bor inte i Norrland eller nåt, utan högst centralt mitt på Österlen! Sönerna säger att det är datorn som e gammal, och det är den väl, men om det är OS eller nåt annat större evenemang på TV t.ex. som drar intresset  från Internet ,så kan jag komma ut på nätet t.o.m. mitt på eftermiddagen! Å ja har samma dator! Tillbringar annars många timmar sittande, stirrande på gröna blink,blink-lampor på modemet och undrar hela tiden varför jag inte blir totalvansinnig och hivar ut skiten. Det är väl för att en av de få saker som blivit bä'ttre med åren - humöret har lugnat ner sig! Får väl ringa Telia igen en dag när jag är riktigt glad, så jag inte blir "bobbed" som vi brukar benämna tillståndet.
Tur att vi tagit ett sånt där korttidsabonnemang (vintertid) på lite fler TV-kanaler så att man slipper se Aktuellt o Rapport som är som en rap-låtar. Samma tjat om o om o om o om igen. Folk som eldar, folk som mördar och skadar varandra, poliser eller andra som glömmer kolla om kameror är på osv osv. Det är så vanligt att man reagerar inte ens på eländet! . Man accepterar dagens dos liksom. Det är definitivt en väldigt mycket tuffare värld vi lever i, än för 15-20 år sedan . Undrar varför det blivit så??? Å vad tittar vi på istället, nåja vi och vi - maken sover det mesta, men i alla fall så rullar djurpolisen många timmar i veckan , och det är frapperande hur mycket tid och pengar som läggs på att rädda vanvårdade djur i USA, från människor  som inte har det mycket bättre själv. Tittar faktiskt på riktig råboxning ibland också. De gör det frivilligt och slår i alla fall ingen annan på käften så länge de är i ringen!
Gott var det med stekt sill i ättika i kväll, simmar lungt i magen.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Visst är det nog tuffare nu än för 20 år sedan. Men vem kunde tro då att sådär en nio år på andra sidan år 2000 så är de popularaste programmen på tv dans, konståkning och musiktävlingar! Kanske vill man ha lätt underhållning med människor som gör saker tillsammans som en kontrast till allt mördande?

2009-02-10 @ 08:55:14
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Modern

Javisst är det så, och lite kul är det att många inte gärna erkänner tittandet på dessa suveräna program. Kommer säkert att fylla hela bloggar med detta framöver, idiotfreak som jag är. Djurpolisen och Bygglov vardagar - Let´s Dance, På Spåret och naturligtvis Melodifestivaldeltävlingararar på helgerna.

2009-02-10 @ 10:50:43
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Annahoj

"Bobbed i hooedet" brukar min far säga om folk han inte gillarler Men han bor ju med på österlen. spjustsorp. Kul med gamla skånska utryck. Man glömer lätt en del utryck då man bor här uppe (karlshamn)

2009-02-10 @ 17:11:29
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0