Dubbelmoral.......

Nu börjar den tiden då man får riktigt kluvna känslor - turistsäsongen! Det är ju helt underbart att folk tycker att det område man bor i är så tilldragande att de vill tillbringa sin ledighet här. Å så ska man inte generalisera, det är nog lite lätt att ta till ibland. Det finns visst personer som passar som handen i handsken "ute på landet" men så finns det dom andra..... Det värsta är att vi hade ju varit lika bortkomna om vi kommit till nån miljö vi inte är vana vid, och jag tänker nu på att det är säkert därför man stannar hemma istället för att utsätta sig för att bli kallad för lantis eller så! Även om jag som f.d. "stabo" är stolt och lycklig över att ha fått förmånen att slippa Malmö för en tillvaro, som visst varit otroligt kärv många gånger, men jag och barnen har fått lära oss att glädjas åt icke materiella saker och att det fortfarande här ute finns den respekt för andra människor och andras egendom, som snart totalsaknas i tätorterna! Vad det beror på - det vågar ingen spekulera i!
I alla fall så blir det ett par månader framöver en jädra röra i affärerna, på vägarna och vid alla evenemang som det kryllar av , men vi unnar oss en del goda skratt också! Idag var några 60+ personer ( om det varit barn hade det varit helt naturligt) ute och promenerade och stannade naturligtvis utanför hagen där lilla shetlandsfölet går. Hon ville säkert komma fram och hälsa men vågade inte riktigt och situationen slutade med att sällskapet vinkade till henne i stället. Jag vet inte riktigt vad de väntade sig skulle hända, men den dag hästarna spontant vinkar tillbaka så tror jag vi ifrågasätter vidare djurhållning!  Eller förresten, då är kanske hästarna på "rätt" sida stängslet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0