Riktigt obekvämt

Efter ännu en tur till Torsebro - riktigt gulligt litet samhälle - idag  på jakt efter ett fönster (!) och häromdagen lämnandes alla premieringsanmälningarna för katalogregistrering. Då visste vi så klart inte att vi skulle behöva köra hit igen idag! Fönstret följde med hem och när vi ändå var utsläppta så kvistade vi över till EKO-Hallen också. Där var allting omändrat sedan sist vi var där, och faktiskt lite mer logiskt nu, men det tog ett tag att hitta alla grejor. En runda i en så stor affär är väl ungefär vad jag pallar, men det var o.k. Dock tarvade det KAFFE innan vi körde vidare! Sorgligt konstaterande att även denna cafeteria begåvats med stolar som är fullständigt omöjliga att sitta på, så blev det en snabb kopp. Det första stället jag hittade dessa eländiga stolar på var på biblioteket i Simrishamn. När jag hittade samma stolar på den renoverade serveringen på sjukhuset i Simrishamn och i matsalen på Bollerup m.fl. ställen så uppstår ju frågan - vill ni inte ha besökare här? Eller vill ni att de skall stå och fika och äta - eller läsa?
Sittplattan är lika stor (liten) och lika hård som en middagstallrik som begåvats med ett staket i en 75%-ig cirkel! Att få ner my bigass i en sån tortyrmakapär är inte kul! För att inte tala om när man flutit ner och in i den, så är det ju tid att resa sig! De ni...! Under tiden vi slök kaffet var det i alla fall en smalgumpad dam som försökte och hon fixade det inte heller.  Hon kunde liksom inte räta ut sig och hamnade halvvägs in på bordet bland servisen. DÅ passade jag på att åla mig ur sittskrället när alla tittade på stackars damen! Jippiiii! Jag lyckades bli av med den utan kramp och undslapp en lättnadens suck. Jag vet emellertid fortfarande inte vad det var för fel på de stolar man hade innan och som gick att sitta på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0