Fre Lör och Söndagsnöje

Ja, så börjar det bli riktigt spännande i Let´s Dance, nu är det snart bara de fyra bästa kvar och utgången är alls inte given! Hoppas också att Tony kan skaffa sig en riktig karl så att han kan landa och bli lite harmonisk, för visst är det lite osamlat där emellanåt? Får ju kolla "Så ska det låta" på reprisen, inte en chans att få se det ikväll! Maken har fjärrkontrollen!
Lördagssolen inspirerade att göra en brasa av alla gamla mattor och madrasser som vi samlat i en arbetsbod. Riktigt härligt att vara ute och jobba lite. Det rök ( haha) en gammal kökssoffa och en gammal arvebyrå också. Känner att jag måste släppa det sentimentala och när orstoftet drösar ur möblerna så är det dags! Det kommer att bli fler brasor - jag lovar!
En vildnasse anlände och det ÄR ROLIGT att hålla på med mat även om det är styckning, packning, frysning eller vad som!  Född stadsbo fick jag ta del av uppfödning och slakt som en naturlig del av vardagen när jag flyttade hit och det känns därför fortfarande helt naturligt. Det som är svårt, är att äta egenuppfödda djur och ju färre djur man har desto svårare är det och det har hänt att vi bytt "ätedjur" med nån annan! Att bli vegetarian finns inte på kartan! Det skulle ju dessutom rubba hela det biologiska systemet på klotet, men jag respekterar ändå dem som väljer bort köttet av skäl som sjukdom eller att man varit med om något man uppfattat som traumatiskt i samband med kött. Vi är ju alla olika och det är säkert stor skillnad på hur vi mött införskaffandet av mat från barndomen. Nog om det!

Efter nasseinpackningen, var det dags att ladda för Melodifestivalkväll. Enligt en begripare i TV, som dock inte hört en enda av låtarna, så var det ett platt startfält denna kväll?! Vi tyckte som helhet att det var det bästa hittills! Undrar hur man sätter samman startfälten. Blir lite konstigt när låtar slås ut som är vida bättre än de som gick vidare tidigare omgångar, bara för att flera bra artister och låtar är i samma startfält. Rappare klarar jag inte av,  då måste man ju höra texten, men resten var riktigt bra! Var låt för sitt tillfälle förstås, men det är väl vitsen med så många omgångar att vi skall få tillgång till mycket ny musik!
Agnes - tonåringarnas val, Piloterna - riktigt bra "nykomlingar", Anna o Maria - kanon melodislinga, men var det så säker sång hos Anna? Susanne - som alltid helt suverän tolkare, men kanske inte rätt forum. Thorleifs - bra dansbandslåt, men ingen finallåt, Rapparna - söta och säkert duktiga men jag begriper inte, Sarah - helt underbar röst med internationell potential och så Malena - fräck, orädd och så otroligt duktig, kan faktiskt gå vägen! Fredrik Kämpe är väl nästa Bobby Ljunggren?

Vasaloppssöndag med svensk seger är väl så bra det kan bli. Grattis Tynell och Hansson, Sandra!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att läsa om både Let´s Dance o melodifesti(sk)valen. Vi såg ingetdera och jag somnade efter Agnes inledning när vi skulle se den inspelad idag...

Kram!

2009-03-01 @ 20:23:56
URL: http://annalilla.blogspot.com
Postat av: Modern

SR Kristianstad har en tävling där man gissar vilka bidrag som går vidare och jag tänkte faktiskt maila in Agnes och Malena som jag efter lyssningen fredag em trodde att folk skulle rösta på. Mitt "segband" fick mig att avstå, och så hör jag idag att INGEN gissat rätt! Jag vann faktiskt den tävlingen för två år sedan då jag var ensam om att gissa rätt bidrag!

2009-03-02 @ 12:22:13
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0