Göm-spöket...

Nu har det varit här igen - Göm-spöket. Vad det är? Jo det är den andevarelsen som gör att jag 3/4 av min tid, söker efter saker jag vet exakt var jag lagt! Som naturligtvis inte finns där när jag skall ha dem! Det gör mig komplett vansinnig och idag har jag sökt HELA dagen, även med hjälp! Jag är nu av med en pärm som det är viktigt att jag hittar snarast! Jag vet ju av erfarenhet att jag måste sluta leta om jag skall ha en chans att hitta den, med det är så retsamt! Denna gången känns det olustigt för jag kommer inte exakt ihåg när jag hade den sist heller. Tänker så huvudet spränger och hjärtat bultar och jag märker, att ju äldre jag blir ju större kontroll och bättre framförhållning vill jag ha med det jag pysslar med och jag reagerar starkare när det inte blir som jag förväntat. Annars är jag ju en "arbetar bäst i sista minutenmänniska".
Alltså massor av energi till spillo idag, hoppas att jag vaknar sådär "pling" och precis vet var göm-grejen är.
Får väl slå stål i trösklarna för den där gömmargynnaren också.......

Kommentarer
Postat av: Anders O

Städa och hålla bättre ordning kanske? Hehehehe. Fast det är nog ett släktdrag, i min lilla lägenhet försvinner också grejer, men de dyker upp när jag minst behöver.

2009-03-10 @ 10:19:45
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Fel, fel, fel, det är ju när det städas det försvinner saker! Får jag lov att ha min organiserade oordning så brukar det funka!

2009-03-10 @ 15:13:09
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0