Riktigt snurrig...

Har varit hos snälla sjukhuspersoner som kollat att den diabetes (man vill tro är läkemedelsrelaterad och inte alls alarmerande) men som jag tydligen har, inte har gjort någon åverkan på mina ögon. Var där för två år sedan och det var ingen förändring, bra alltså! MEN jag har inte minne av att jag blev sååå himla dimseende och  yr av allt som droppades i ögonen, att jag knappast kunde ta mig ner i cafeterian efteråt. Jag visste ju att det var för att vidga pupillerna, och jag har gjort det förut, men som sagt...! Jag kunde ju inte sitta i stan och vänta, där är man ju inte längre tid än som är oundgängligen nödvändigt! Fortfarande över en timma efter besöket var jag helt groggy, men ville hem och det var väl inte helt genomtänkt. Hade jag blivit tagen av polisen så hade jag ju pupiller som en superknarkare! Fick ändå både tankat och handlat och fråga mig inte hur det gick till? Fortfarande mår jag illa och är snurrig! Jättekonstigt !

Det kan också vara så att mycket pappersarbete frestat på lilla hjärnan som passar på att tillsammans med ögonen kollapsa, nu när det är klart, nja nästan i alla fall! Det kan också vara sommartiden - HATAR DEN!!
Har fyllt i EU-blanketter - det måste vara ett djävulens påfund, och jag tror faktiskt att de som skall sitta och kolla dem tycker detsamma. EU-stöd fungerar så att bönder fått lägre pris för sina produkter och istället skall motsvarande pengar fördelas som stöd för att de skall kunna ha råd till att bruka jord och passa djur så att vi får någon mat att äta. VÄLDIGT komprimerat uttryckt, men ungefär så. Men om vi på vårt lilla halvsomnade sketjordbruk får blanketter där samma lilla skifte har tre olika storlekar, beroende på när i tiden de överjordiska spionundersökarna inventerat dem, så undrar jag vad syftet egentligen är? Det måste snarare vara att man ser till att det skapas arbetstillfällen för kontorspersonal, som man ibland undrar om de överhuvudtaget varit ute på en åker, än att det skall vara en hjälp för lantbrukaren i vardagen. Ändå tror jag inte att trädräknare och skiftesinventerare heller går till jobbet med glädje när det inte finns ordentliga riktlinjer och en kompabilitet som fungerar - och vad kostar DEN PERSONALEN???? Det tror jag ingen vill veta!

Duktig i veckan som gick: Nä, vi släckte inte ner i lördagskväll - vi la oss en timme tidigare i stället!
Varit på den återkommande turen till återvinningsstationen med tidningar, glas, batterier o.s.v.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Förstår inte riktigt om du blir yr av själva dropparna eller om du blir yr för att dropparna gör att du har svårt att se. Hur som verkar det räligt...

2009-03-30 @ 20:31:08
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Enligt den medicinska tanten så blir pupillerna för stora för normalt seende (av dropparna) men det skulle inte vara hela dan ju!! Tror att det blev nåt fel på det jätteskarpa ljuset som man blev belyst med för att de skulle kunna undersöka ögonbottnarna. Det ena gick ok, men i det andra blev ljuset som en blixt. Det är nog det som spökar!

2009-03-30 @ 22:45:08
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anders O

Men det är bra nu?

2009-03-30 @ 22:57:50
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Iaf bättre!

2009-03-31 @ 09:20:49
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0