Rondellen i Gärsnäs!

Vad är det för fel på rondellen i Gärsnäs? Jag har kört detta håll i princip en gång nästan varje vardag i över sex år och nu kom jag där igen igår. Det är den enda rondell jag kört i där trafiken som kommer från vänster ofta stannar och väntar på att man skall köra ut? Det måste finnas många förvirrade, förbannade eller bara leksugna trafikanter som passerar här.
Jag vet inte om ansvariga längre tycker det är lönt att lägga tillrätta stenarna som skulle tjäna som utsmyckning eller samla ihop tegelkrosset som också egentligen har en bestämd plats! ALDRIG att det ligger där det ska!  Det finns alltid bilspår rakt över rondellen, oavsett vilket håll bilisten kommit. Jag vet inte riktigt hur man tänker om man kommer ifrån Österlenvulkshållet och kör rakt över, för där finns ju ingen fortsättning? Jo, har man bra fart så kan man hamna direkt på Vårdcentralen som ligger på andra sidan trottoar och parkering! En annan ständig sysselsättning är att med moped (mc?) köra rundpallar uppe på rondellen så tegelstenar och tegelkross far ut över hela anläggningen.......!
Kanske det borde finnas nåt annat i Gärsnäs som kunde locka alla kreativa rondelldestruktörer - och/eller lite mer tanke bakom konstruktionen så det finns plats att köra runt i den...?

En rondell till har jag haft problem med - en i Växjö - där brukade man möta bilar! Jag hoppas det var jag som körde på rätt håll....!

Kommentarer
Postat av: Louise

Eller rondellen i Halmstad som vi körde minst 2 varv i :-)) när vi skulle på utställning ...skrattar

2009-03-05 @ 21:22:56
Postat av: Anders O

Ett blogginlägg med betoning på lokal anknytning! Inte kört så mycket där, men minns det konstiga tegelkrosset! Och att köra rätt igenom rondeller är generellt populärt. I Olofström spelar de sån där hockey och en import från Kanada drack sig full på öl och brände rätt igenom en rondell och blev tagen av polisen. Tidningsföljetong och landsflykt slutade den historien med. Gå inte så långt. :)

2009-03-05 @ 21:35:59
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ojsan Louise, var det den gången vi inte hann läsa kartan på ett varv? Det var ju liksom före GPS-tiden!

Stor Kram!

2009-03-05 @ 23:09:45
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anna

Det där med två varv i rondellen för att någon inte hann läsa kartan känner jag igen fast det var nånstans i Jönköpingstrakten...

Sen måste jag säga att det inte alltid går så mkt bättre med GPS. Lånade en när Linda o jag var i Malmö och jag fattade vare sig a) Att det var rondeller förrän jag passerat rakt över nån slags konstig rund bula eller b) Vilket som var "andra avfarten ur rondellen" förrän jag kört minst två varv och då oftast glömt varifrån jag kom in i rondellj-en...

Men jag vet vem som har företräde i en rondell i alla fall - den som kört minst vilse och vet vart han ska!

2009-03-07 @ 02:53:51
URL: http://annalilla.blogspot.com
Postat av: Louise

Tror det var för att någon hade gett oss en dålig vägbeskrivning, alltså inte vårt fel :-))...kram kram

2009-03-07 @ 18:17:45
Postat av: Bodil

Anna, det var nog i Växjö , det också! Var det samma gång som du fick stå upp, räcka ut armen genom takluckan och hälla vichyvatten på vindrutan i dyngväder när spolarvätskan var slut?!?

2009-03-08 @ 09:48:21
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anders O

Jag gissar på Lammhult. Bara för att. :D

2009-03-08 @ 10:04:16
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Det där med Lammhult fordrar väl ett eget inlägg tror jag, det kommer....

2009-03-08 @ 13:08:07
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anna

Tror inte det var samma resa, men det var en upplevelse! En blöt sådan...

2009-03-08 @ 17:02:12
URL: http://annalilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0