Vad var det jag sa...

Så kom då den där domherreförvarnade vintern tillbaka! I natt när jag körde hem från ett möte så började det, men jag trodde inte det skulle bli något av det, men det det blev det ju. Snö över spirande, numera vissna blommor, ledsna starar, svärande snöskottare och de enda som inte påverkas är hankattarna, men de styrs nog av något annat....
Visst är det konstigt att naturen ordnar så att den först värmer upp nordklotet så att allt börjar spira och man känner den starka vårsolen sprida sin värme i vinterstela lemmar och insnöade hjärnor, för att efteråt komma med stora flugsmällen och SMACK - tro inte att det blir vår ännu! Varför inte det då? Invitationen har ju kommit! Men varför skulle det vara normalt? Skall försöka fördriva tiden i den ogästvänliga nya vinterperioden med att fylla i EU-blanketter som det inte finns bestämmelser för ännu, och jag försökte gå in på Internet med en kod som medföljde blanketterna, men som inte fungerade! Varför blir jag förvånad?
Inte konstigt att jag hetsvirkar grytlappar mellan varven!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0