Vår-Vinter-vår

Det är precis som vanligt kan man säga. Igår morse 10 cm snö, idag 7+! En stare satt och hackade i den ena talgbollen, och det har jag faktiskt aldrig sett förut. Domherrarna vill gärna hälsa på ännu och det brukar betyda mer snö, så jag litar inte på någon vår ännu!  Funderar på att skriva till Timell och fråga om det finns någon snabbkurs för skatbygge, ja för skatorna alltså! De är urusla bobyggare och varje år ramlar det ner mer grenar än de asar upp i trädet. Så fort det luftar lite så havererar boet. Det är säkert samma par som huserar här varje år. Vi tycker de är ganska trivsamma och de är snälla mot småfåglarna vad  vi förstår. Enligt gammal tro, så får man inte skada gårdsskatorna, för det betyder otur, och vi har ingen anledning att avhysa dem. Lite bättre ordning på bygget bara, eftersom alla missade pinnar ramlar ner på gräsmattan och i den har vi de enda blommor vi har i trädgården. Ett hav av snödroppar, sqilla, krokus, vintergäck, påsk-och pingstliljor och faktiskt en tuva vitsippor är vad där kommer nu och då vill man ju inte ut och trampa i det och samla pinnar - alltså gör vi inte det! Å då blir det lite snafsigt där, men vaddå...?

Let´s dance-Bettan ut i går och det var väl tur det. Nu är ju de kvar som verkligen skall fightas om finalplatserna! Magnus är domarnas favorit och det är svårtippat om vinsten. Jag vill gärna att Morgan eller Magnus tar det, men jag är ju kvinna...! Maken oroar sig redan för att det snart är slut. VAD SKALL MAN DÅ GÖRA FREDAGKVÄLL???

Melodifestival i kväll och lika svårtippat där faktiskt. Ovanligt att ha så många bra och framför allt så olika artister som inte ens går att jämföra. Men massor av bra musik blir det ju, och det är väl det som är meningen. Röstar folk på artist så blir det Måns, men röstar man på låt så tror jag på Sarah, Malena eller Caroline! Lite spännande när det inte är givet!

Duktig i veckan: Ja lite! Köpt röda linser, bönor m.m. och har nog ätit nyttigare!

Lästa böcker: Kommer ni aldrig att hitta nån lista på här! Jag kan helt enkelt inte läsa böcker! Gjorde ändå ett försök med Populärsånger från Vittoula, och kom till sid 60 - varje gång! Har ännu inte hittat nån bok som fångar mitt intresse så mycket att jag dels kommer ihåg vad jag läser och dels kan koncentrera mig på den tills den är slut. Det är nog mitt näst-nästa projektbeteende som spökar!
Hänt i Veckan som sömnmedel är väl det jag klarar av, och då behöver jag inte tänka alls.....
 
En trallvänlig kväll önskas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detsamma! Håller på att laga limekyckling igen, tillsammans med hemlagad potatismos och puré på blomkål och broccoli blir jag nog mätt ikväll också. Matlagningskunnandet har jag nog säkerligen ärvt från dig, men absolut inte bokläsandet. Snart redan läst hälften så många böcker som jag gjorde på hela förra året. Dvs snart läst tio stycken och 20 var så många jag läste förra året. :D Ha en trevlig kväll!

2009-03-14 @ 19:07:39
Postat av: Bodil

Så blev det Malena ändå, med Caroline på 2:a plats!Ok, det är nog tid att bara låta folket rösta, det verkar ju ha den avgörande betydelsen ändå och det är väl så det skall va!

Intog MF tillsammans med oxrulader med lök och rimmat fläsk i!Ja, det stämmer nog med arvet om matlagning, men bokeriet kommer väl från Skansahållet! Det är ju där de intellektuella finns! Säkert en stor behållning att kunna läsa böcker, jag skall jobba på det. Läste ju faktiskt förr så det är nåt senkommet problem.

2009-03-14 @ 22:37:45
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0