Fortsatt snörvel

Vet inte riktigt vad det är som drabbat oss, men långdraget är det. Ont i skallen, täppt i näsan, host-host o allmänt vesna. Å inte blir man friskare av att tvinga sig till den sista kraftansträngningen för deklarationen. Det är det absolut tråkigaste jag vet och skjuter det ifrån mig varje år så länge det bara går, fast att jag vet att jag nte slipper undan!

Linda köpte en ny häst igår. Ja, här är ju ont om dem så----! Men har man en tanke om vad man vill med den och det intresse som hon har - och fallenhet - så är det säkert ok. Den biten lägger vi oss inte i och farfar passar säkert en häst till när det behövs. Magnus, Linda och Martina var och hämtade den i Fotskäl och det var förstås spännande innan de kom hem. Det är tufft att ta en ett-åring från mamman och placera i en transport för första gången och köra över 30 mil, men med häst -och transportvant folk vid ratten så var det inga problem. När "lilla" Savannah kom av här så var hon otroligt samlad och obesvärad av åkturen och den nya miljön. Ska bli roligt att se vad det blir av henne. Fjording - nä faktiskt inte!! En helt bedårande dam Arab-Vbl!
Linda, Martina och Hampus har legat i stallet i natt och sällskapat nyförvärvet. Jag var övertygad om att de skulle smyga in i natt - men nädå! Inte förrän vid sjutiden kom de hungriga och lite frusna men helt nöjda över sin insats.
Tur att Savannah kom hit igår för Farfar och Linda är på hästauktion idag! Det borde borga för att ingenting mer i hästväg blir köpt i alla fall! Jag stannar gärna hemma ( fast jag sitter över dekl) för jag har aldrig varit intresserad av hästauktioner. Jag blir bara beklämd och då är det bättre att bli därifrån. Sedan har det ju en social uppgift, och det är synd att det inte längre finns gårdsauktioner som var ett väldigt trevligt sätt att träffas, lantbrukare emellan!
Nä, på pappershögen igen så att jag blir fri från skiten!
I morgon är en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Svininfluensa, PANIK!!!!

2009-05-03 @ 01:39:05
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Nä, inte här inte! Panik alltså. Nu slaktar de svinen, men jag hörde att en lantarbetare smittat en gris i USA, vad händer med honom tro?

2009-05-03 @ 16:58:53
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anders O

Med grisen?

2009-05-04 @ 07:40:17
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Bodil

Nä, lantarbetaren så klart!

2009-05-04 @ 12:31:34
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0