Sammanbrott, Semifinal och Skitkonstig Startsida

Ibland är man så lättroad att hade nån sett en, så hade det blivit akut skjuts till hospitalet. Stekte karréskivor i kväll som vi åt tillsammans med sparris och riven Västerbottenost och det var jättegott och nästan GI-nyttigt. Allting gick bra ända till den sista biten på min karréskiva som det antagligen satt en bit brosk eller ben i. Min dåliga arm bereder mig sällan orsak till glädje, men när jag inte kunde dirigera kniven i sista tuggan utan slant och biten for all världens väg i en båge, så började det rycka i skrattmusklerna. Sedan blev det värre för jag hörde aldrig att den landade och synen när maken iförd pannlampa la sig på golvet för att genomsöka detsamma fick mig att bryta ihop totalt! Jag skrattade tills jag hade totalkramp i magen och kippade efter luft.

Försökte sedan samla mig för att åse och höra på semifinalen i Eurovision Song Contest. Efter sammanbrottet var det svårt att få den rätta feelingen för ändamålet och åsikterna om evenemanget blev nog därefter. Malena suverän och proffsig, men många av de andra bidragen hade passat bättre i nåt bordelliknande sammanhang. Jag är inte pryd, det skall gudarna veta, men varför har kjolarna krympt till hårnät? Det finns ju inget sensuellt i det? ESC har blivit en orgie av ålande, juckande, plutande och långt mer än halvnakna individer som asar omkring på scenen galandes eller kvidandes. Var det inte en "melodifestival"? Det är väl så att när melodin sviktar så får man ta hjälp av något man tror funkar. Nä fy!!
Kul i alla fall för Sverige naturligtvis, men även för Island och Finland som alla hörde till dem med kläder på, och som gick vidare till final!

Efter det spektaklet går jag in och skall kolla e-post o.s.v eftersom jag har svårt att lägga mig före 24.00 för då vaknar jag igen kl 3 och kan sedan inte somna igen! Då är startsidan helt förändrad och jag hittar ingenting!! Vem har ändrat den till mig? Utan min tillåtelse? Eftersom jag inte begriper nånting av detta, så blir jag störtförbannad när det händer! Får väl anlita min "expert" fast han oftast tycker att jag skall reda ut problemen själv! Hm!

Klockan har också försvunnit på skärmen, men jag kan tänka mig att det närmar sig läggdags ändå. Det kommer ju en dag i morgon också. En dag som jag får börja med fortsatt letande av en stycken köttbit, eftersom vi aldrig hittade den i kväll. Ja vi och vi, jag var inte i stånd att leta!

Nä, nu hör jag Freddie Wadling i bakgrunden och jag vet inte om jag fixar mer musik i kväll så det får bli natti, natti!

Kommentarer
Postat av: från John

Hej Två kommentarer: Håller med om att det där med konstrundor har ballat ur. Kommer ihåg på 60-talet, då var det kvalite-bland annat i Tåghusa

Att sitta oppe po backana o ettemiddasfika de ti o njuta-det påstår jag i min enfald att det är livskvalite i den högre skolan Ha det riktigt gott

2009-05-19 @ 20:53:58
Postat av: Bodil

Tack John! Vad gäller ettemiddagsfikat, så vet jag ju att du skulle uppskattat det precis lika mycket!

Kram!

2009-05-26 @ 23:07:37
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0