Vaddå Gott Nytt År???



Min spis sa POFF och det rök från fel ställe! Ok. hittade en ny (begagnad) på blocket och vi gav oss i går iväg för att hämta den utanför Ystad. Liiite vajig koppling visste vi att vi hade vad gäller bilen och den tyckte definitivt inte om att dra släp. Vi fick hämtat spisen och kasat osande av brända lameller igenom rondellerna i Ystad, men sen vad det stopp. Ringde första hjälpen - Magnus - som turligt nog var jourkompensationsledig (!) och han kom och hämtade mig ( Henning tyckte att det var bättre att jag kom hem än ingen alls...)och släpet. När det lättade så stånkade Henning iväg före. Vi såg ett stort rökmoln vid Ödemarksgården och jag trodde definitivt att det var utveckling från vårt ekipage, och bara hoppades att han gått ur bilen!!! Framme så såg vi att de bara eldade mög på gården men det osade skumt av brända lameller i luften och strax därefter körde vi om Henning som hade ett lätt desperat uttryck i ansiktet. Vi fortsatte dock till Spjutstorp för att hämta grejor på L&B innan de stängde. Väl klara där ringde Henning och hade totalkvadd i kopplingen och kom inte en meter till. Alltså väl hemma med mig och grejorna fick Magnus dra iväg igen och hämta spillrorna. Ingen lagning av bil denna vecka fick vi besked på, och ny snöstorm på gång. Spänning i vardagen - Gu`vad jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Bilar... Det är en välsignad uppfinning NÄR DE FUNGERAR!! Övrig tid borde de köras rätt ner i mossen!!

Behöver ni låna en väl fungerande gammal Opel så står den bara här och dammar, nej snöar, igen. Kan ju kvitta det mot lån av hästbox tidigare i år ;-)

2010-01-31 @ 20:17:53
URL: http://annalilla.blogspot.com
Postat av: Bodil

Tack, det kan vara bra att veta. Känner väl lite att detta haveri är vår egen skull....

Den är utasad till Attusa bildoktor och hoppas han kan kurera!!!

2010-02-02 @ 11:51:12
URL: http://kollabolla.blogg.se/
Postat av: Anna

Kanske var det tur att ni inte lånade bilen, för idag blev den inte bara sjuk - den tvärdog!! Var ute och startade den, sen gick den på tomgång i tio minuter, samarbetade i en tio meters ryggning och dog sen... Inte ens ett litet morr när jag vred på nyckeln. Bara "klick, klick"... Den fick en spark i r*ven och nu står den mitt på gårdsplanen och ser dum ut. Stygg bil!!

2010-02-11 @ 17:09:47
URL: http://annalilla.blogspot.com
Postat av: Bodil

Alla bilar e stygga antingen de vill eller ej. Skit!

Lagade den för många tusenlappar och får hem den igen - o vad händer då? Jo, nån liten j---a kontakt bakom rattlåset behagar glappa, så kan man ev "lirka" med den ett tag så kommer den - kanske!!!Annars är det död där också, hade ju varit bra att veta vad den bestämt sig för när man skall iväg i alla fall!!!

2010-02-22 @ 09:26:28
URL: http://kollabolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0