Våga vara sjuk??

Jag har under åren absolut gått fel mattekurser! Hur jag än bär mig åt, så kan jag inte få ihop hur man tänker när det gäller sjukvården. Hur skall man kunna  ta in exakt så många patienter, som man har (för snål) budget att behandla??? Skall någon Hades stå utanför och räkna "elle - belle- bi" eller skall varje familj få tilldelning på timmar man max får spendera som sjuk på sjukhus? Det kan ju inte vara många som åker dit för att fröjda sig direkt och då undrar jag ju hur man skall kunna pricka in ev sjukdom som man behöver sjukhusvård för just när sjukhuset inte redan är fullt och de då också får böta för extra bäddar och sänka lönsamheten ytterligare? Känns lite som när man får råttegift hos Anticimex - de som inte är önskvärda och nyttiga kan man få var sin dos gratis till.....
Det blev många frågetecken här och det är väldigt befogat! Alldeles förfärligt att behöva vara rädd att bli sjuk på fel tid och fel plats med risk att inte få hjälp, eller kanske hamna på ett ställe där personalen redan är slutkörd. Det var inte ok innan och det är skandal att ha företrädare som fortfarande inte kan beräkna behoven, men som trots det får många miljoner i ersättning både nu och när de ev ertappas att inte kunna sköta sitt jobb och åker ut..........
 

Kommentarer
Postat av: Lennarth Wiklund

Va klock du är.

2013-02-25 @ 18:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0